divendres, 19 de març del 2021

Geografia - Dites geogràfiques i un lloc remot de l'oceà Índic

Dites geogràfiques 
  • Qui va a Liorna no torna --> Livorno, ciutat italiana que durant temps acceptava els jueus perseguits en terres de la corona cat
  • Ves a les Quimbambes --> lloc indeterminat i molt lluny
  • Sembles un nin de Biafra --> relacionat amb les imatges dels nens que apareixien per televisió, els quals van patir la guerra a la regió de Biafra 
  • Això val un Potosí ---> val molt, com les mines d'or i plata del nou món 
  • Han vingut el reis d'Orient --> reis mags ( i si vius al Nepal, diuen que venen els reis d'occident ?)
  • Va a treballar al costat del barri de Corea --> barris construïts els anys '50, durant la guerra freda
[...]

Tinc un joc al mòbil i un dia em vaig trobar aquest indret que desconeixia per complet : 

Atolón de Diego Garcia 

Hi ha una base militar (no gaire secreta) 

Em fa gràcia com es veu a la base un camp per jugar a beisbol i les fotografies de l'aeroport només hi ha avions de la US AIR FORCE. Un bon lloc perquè et destini l'exercit dels EEUU, enlloc d'Alaska per exemple o alguna altre base secreta que no sigui tan fàcil de trobar. 

Bé,  més info a wikipedia per si hi ha curiositat  

Però el més interessant per un blog com el meu, comentar que en aquest indret hi ha

" una de las cinco estaciones de monitorización del sistema GPS. Las otras cuatro están en Colorado SpringsHawáiKwajalein y Ascensión".


En definitiva, una nova dita podria ser ..." No va el GPS, pués ves al atolón Diego Garcia i pitja el botó. "

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada