divendres, 31 de maig del 2024

EDU - Dificultats per aprendre i els PI

Dificultats per aprendre i els PI  (Plans Individualitzats)

No fa gaire vaig llegir aquesta noticia a la premsa relacionada amb el món educatiu i la vaig trobar sorprenent. Bé, també de caire social perquè significa que aproximadament un 20% de la població pot tenir alguna mena de dificultats en l'aprenentatge i/o estar diagnosticat.  

26.12.23
Un 26% d’alumnes tenen necessitats de suport educatiu
> El perquè cal un suport a l’escola és divers: trastorns, discapacitats i situacions econòmiques desfavorides
 > El nombre d’alumnes amb necessitats especials d’educació era de l’1% el 2012 i del 7,5% el 2022

A partir d'aquesta noticia li vaig preguntar a una noia que treballa com a orientadora a un institut i em va comentar que en el seu centre hi ha varis perfils d'alumnat. Els més comuns són: 

Amb diagnòstic:    
- Dislèxia i disortografia
  • NESE NEE TEA   
  • NESE TDAH
  • NESE-RGA   
  • NESE TCA-Dislèxia
  • RGA ( dificultats mates) 
  • TDAH 
  • NESE TDAH I Dislèxia 
  • NESE Dislèxia 
  • NESE NEE TDA,DISLÈXIA 
  • Dislèxia , TDAH i TEA Asperger 

Sense diagnòstic: --> Amb aquest alumnat es realitza un PI de MÍNIMS 

I si anem a les xifres quantitatives parlaríem aproximadament de: 
Si a un 1º d'ESO hi ha 131 alumnes, 33 alumnes d'aquest nivell tenen alguna dificultat en l'aprenentatge. És a dir, un 25,19% necessiten un suport educatiu. 




En aquest cas, podem veure que la noticia té un reflex clar a allò que podem trobar a les aules de les escoles i instituts. La noticia indicava un 26 % i un centre educatiu en concret ronda el 25%. Una dada que trobo ben alta, ja que cal sumar després aquell alumnat nouvingut que pugui tenir les seves problemàtiques associades. Un percentatge estaria en aquest 25 % i un altre no. 

Mesures que caldrien aplicar ja: 

Calen més recursos econòmics en el món educatiu per gestionar la diversitat a les aules, un punt que no crec que ningú qüestioni després de la clatellada en els resultats PISA. 

Una detecció de les dificultats a la primària. Com abans millor per poder-ho anar gestionant el més aviat millor. 

Menys pantalles, ja que aquestes no ajuden en el seu desenvolupament. 

Impulsar un augment de places dels Cicles formatius bàsics 
per donar sortida a aquell alumnat de 3º i 4º d'eso (i a voltes de 2º) que no vol estar al centre i desitja una formació més orientada directament al món laboral. Aquestes places són avui en dia molt limitades i hi ha bufetades entre  instituts per inscriure aquell alumnat complicat i que surti de les aules de la ESO. Aquesta FP Bàsica permet formació i el pas a FP Mitjà. 


Informació relacionada amb aquesta entrada

EDU - Les sigles de la diversitat a les aules




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada