No fa gaire vaig llegir aquesta noticia a la premsa relacionada amb el món educatiu i la vaig trobar sorprenent. Bé, també de caire social perquè significa que aproximadament un 20% de la població pot tenir alguna mena de dificultats en l'aprenentatge i/o estar diagnosticat.
26.12.23
Un 26% d’alumnes tenen necessitats de suport educatiu
> El perquè cal un suport a l’escola és divers: trastorns, discapacitats i situacions econòmiques desfavorides
> El nombre d’alumnes amb necessitats especials d’educació era de l’1% el 2012 i del 7,5% el 2022
A partir d'aquesta noticia li vaig preguntar a una noia que treballa com a orientadora a un institut i em va comentar que en el seu centre hi ha varis perfils d'alumnat. Els més comuns són:
Amb diagnòstic:
- Dislèxia i disortografia
- NESE NEE TEA
- NESE TDAH
- NESE-RGA
- NESE TCA-Dislèxia
- RGA ( dificultats mates)
- TDAH
- NESE TDAH I Dislèxia
- NESE Dislèxia
- NESE NEE TDA,DISLÈXIA
- Dislèxia , TDAH i TEA Asperger
Sense diagnòstic: --> Amb aquest alumnat es realitza un PI de MÍNIMS
I si anem a les xifres quantitatives parlaríem aproximadament de:
Si a un 1º d'ESO hi ha 131 alumnes, 33 alumnes d'aquest nivell tenen alguna dificultat en l'aprenentatge. És a dir, un 25,19% necessiten un suport educatiu.
En aquest cas, podem veure que la noticia té un reflex clar a allò que podem trobar a les aules de les escoles i instituts. La noticia indicava un 26 % i un centre educatiu en concret ronda el 25%. Una dada que trobo ben alta, ja que cal sumar després aquell alumnat nouvingut que pugui tenir les seves problemàtiques associades. Un percentatge estaria en aquest 25 % i un altre no.
Mesures que caldrien aplicar ja:
Calen més recursos econòmics en el món educatiu per gestionar la diversitat a les aules, un punt que no crec que ningú qüestioni després de la clatellada en els resultats PISA.
Una detecció de les dificultats a la primària. Com abans millor per poder-ho anar gestionant el més aviat millor.
Menys pantalles, ja que aquestes no ajuden en el seu desenvolupament.
Impulsar un augment de places dels Cicles formatius bàsics
per donar sortida a aquell alumnat de 3º i 4º d'eso (i a voltes de 2º) que no vol estar al centre i desitja una formació més orientada directament al món laboral. Aquestes places són avui en dia molt limitades i hi ha bufetades entre instituts per inscriure aquell alumnat complicat i que surti de les aules de la ESO. Aquesta FP Bàsica permet formació i el pas a FP Mitjà.
Informació relacionada amb aquesta entrada
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada