diumenge, 27 de juliol del 2025

EDU - Competències bàsiques per alumnat

EDU - Competències bàsiques per alumnat

En primer lloc comentar que ja vaig fer una entrada en aquest bloc fa un temps, concretament el ​12/12/23 amb el títol EDU - Resultats com a mostra i relació amb l'informe PISA 

En aquella entrada mostrava com es veuen els resultats de centre respecte a la mitjana catalana. Però també s'obtenen resultats individuals. 

Un mostra de 4º d'ESO de dos perfils diferents: 
  1. Un alumne/a d'excel·lent (AE o AN)
  2. Un alumne/a de nivell baix (AS o NA)
A continuació afegeixo l'inici de l'informe elaborat pel Departament:

Informe per a la família de l'alumne/a: 

Benvolguda família,
El Departament d'Educació ha avaluat algunes de les competències bàsiques dels alumnes de quart d'ESO, que necessitaran tant per seguir estudiant com per entrar en el món laboral: comprendre el que llegeixen, expressar-se per escrit amb claredat i correcció, tenir un domini bàsic d'una llengua estrangera i resoldre problemes matemàtics, científics i tecnològics semblants als de la vida quotidiana.

Els centres incorporaran els resultats d'aquesta prova al conjunt d'informació que tenen de cada l'alumne i els tindran en compte en l'avaluació final, tot i que no seran determinants per decidir l'obtenció del títol de graduat en educació secundària obligatòria.

A continuació es presenten uns gràfics que indiquen el nivell d'assoliment del seu fill/a en cada competència, així com el nivell d'assoliment global de l'alumnat de Catalunya. El significat de cada nivell és el següent:
  • - alt: molt bon domini de la competència;
  • - mitjà-alt: bon domini de la competència;
  • - mitjà-baix: domini suficient de la competència;
  • - baix: no assoleix la competència.
Per tal d'orientar els processos de millora de l'alumne, també s'assenyala de manera més detallada el nivell assolit en les habilitats que componen cadascuna de les competències.

Atentament, Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu

  1. Dades que mostren els resultats d'un alumne/a d'excel·lent (AE o AN)






2. Un alumne/a de nivell baix (AS o NA)








Cal afegir per concloure, que el primer alumne farà Batxillerat i el segon un grau mitjà. El primer li anirà bé pujar de nivell i l'exigència de Batxillerat, perquè a voltes s'avorria a classe. Hauria estat bé fer-li un PI cap a d'alt. 

Mentre que el segon alumne, possiblement no va assolir les competències bàsiques i hauria pogut repetir de curs. Però veient la seva bona actitud, predisposició i voluntat (així com que ja des de principi de curs ja tenia pensat fer un grau mig) va assolir el títol de la ESO. 

Per anar acabant, cal afegir que la direcció del centre d'aquest alumnes no estava contenta amb els resultats obtinguts en les competències bàsiques pels mals resultats obtinguts a l'ESO. Per això demanava al professorat recuperar l'exigència i la cultura de l'esforç de cara als següents promocions. 

Notícia relacionada : 

Competències bàsiques: mates i ciències amb el pitjor resultat històric a primària, i català millora a l'ESO
De mitjana, els alumnes acaben 4t d'ESO suspenent en les competències d'anglès, mates i ciències
27/06/2025




Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada