dijous, 26 de juny del 2014

Geografia - Treball de Geopolítica (curs 2006 - 07)

Infografia sobre les reserves de petroli al món
Font: Le Monde Diplomatique

Fa un parell de dies vaig remenar la meva llibreria i em va fer gràcia trobar uns quants DVD amb copies de seguretats. En alguns d'ells hi havien materials i treballs que vaig realitzar al cursar la llicenciatura de Geografia.

En aquells temps no tenia cap bloc en marxa, una pena perquè no hauria costat gaire anar pujant algun que altre material. Però més val tard que mai, no?

Com que no costa gaire feina, he decidit pujar a GoogleDrive document, convertit en PDF,  que vaig realitzar per una assignatura que vaig realitzar al llarg del segon semestre del curs 2006-07 .

Apretar per veure el document complet 

Seguiment de conflictes pels recursos naturals
Aurtor:           Josep Ll. 
Assignatura:      GEOGRAFIA POLITICA 2. ESTUDI DE CASOS
Curs:             2006 – 2007

Índex :

1.) Introducció
1.1.) El seguiment
1.2.) Metodologia
1.3.) Duració del seguiment
1.4.) Conflictes esporàdics i conflictes recurrents


2.) Els principals conflictes
2.1.) Iraq
2.1.1.) Una postguerra en guerra
2.1.2.) Conflictes sectaris
2.1.3.) La via militar no ha sigut un bon camí i ara caldrà negociar
2.1.4.) Un pla de seguretat sense els resultats esperats
2.1.5.) Ni la Zona Verda és segura
2.1.6.) Emmurallar Bagdad
2.1.7.) La retirada de tropes
2.1.8.) Una guerra costosa
2.1.9.) Les Nacions Unides
2.1.10.) Els refugiats
2.1.11.) La motivació real: el petroli
2.1.12.) El diari d’Iraq
2.2.) L’Iran
2.3.) L’Afganistan
2.4.) Israel i Palestina
2.5.) Darfur (Sudan)

3.) Altres conflictes
3.1.) Europa
3.2.) Àfrica
3.3.) Sud Amèrica
3.4.) Àsia

4.) Noticies “especials”

5.) Annexes

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada