Avui en dia poca gent utilitza les pàgines grogues per trobar un negoci. Cada cop més tot tipus d'empreses utilitza el geomarqueting per ser trobada a internet. No només cal tenir presencia a la xarxa, sinó també és molt útil saber quines altres empreses del mateix sector hi ha per la mateixa zona.
En aquesta entrada voldria mostrar un exemple mitjançant l'ús del programa Fusion Table.
En aquesta entrada voldria mostrar un exemple mitjançant l'ús del programa Fusion Table.
La meva intenció ha estat georeferenciar una determinada informació en el mapa de Google Maps, concretament els centres de formació del municipi de Castelldefels. Alguns d'aquests estan anunciats a la web de l'Ajuntament, però molts altres no i ha calgut realitzar un treball on-line i de camp per poder-los afegir al llistat.
Com ja he comentat, he decidit realitzar la mostra basada en centres formatius. No obstant cal indicar que es podria realitzar sobre quasi qualsevol activitat (per exemple, ubicar totes les botigues d'una determinada marca, locals buits d'un barri, localitzar la competència real i potencial d'un negoci, visualitzar sobre el mapa els clients d'una empresa, etc).
Per acabar, dir que tot és modificable: la informació afegida, el canvi d'ubicacions, canvis de colors, afegir imatges, etc.
Per acabar, dir que tot és modificable: la informació afegida, el canvi d'ubicacions, canvis de colors, afegir imatges, etc.
Apretar aquest enllaç [ https://fusiontables.google.com ] per si no es veu el mapa (informació actualitzada a setembre del 2014):
Com he dit, això és només una mostra amb uns pocs elements, però tot es pot localitzar i posar la informació que trobem més pertinent. En aquest cas indico tan sols:
Sobre la qüestió de l'escala, això avui en dia no és cap problema, ja que gràcies a Google Maps i altres servidors cartogràfics podem georeferenciar qualsevol element a nivell local, regional, estatal, continental ... i fins i tot lunar i marcià. Encara, que jo sàpiga, no hi ha cap negoci en altres llocs del sistema solar.
En altres paraules, podem "jugar" amb la informació i l'espai, obtenint nova informació d'una manera força senzilla. No obstant, si es vol aprofundir i professionalitzar aquest tipologia de geomarqueting no hi ha dubte que s'haurien d'utilitzar programes més complerts de GIS (Sistemes d'informació Geogràfica).
- Activitat
- Nom
- Adreça
- Telèfon
- Web
- Logo
Sobre la qüestió de l'escala, això avui en dia no és cap problema, ja que gràcies a Google Maps i altres servidors cartogràfics podem georeferenciar qualsevol element a nivell local, regional, estatal, continental ... i fins i tot lunar i marcià. Encara, que jo sàpiga, no hi ha cap negoci en altres llocs del sistema solar.
En altres paraules, podem "jugar" amb la informació i l'espai, obtenint nova informació d'una manera força senzilla. No obstant, si es vol aprofundir i professionalitzar aquest tipologia de geomarqueting no hi ha dubte que s'haurien d'utilitzar programes més complerts de GIS (Sistemes d'informació Geogràfica).
----
Durant la realització del anterior geoposicionament dels centres de formació en el municipi de Castelldefels vaig trobar informació errònia a GoogleMaps.
Si això succeeix pots marcar l'element i "
Hi ......,
You were right!
escolesnuria has been improved because of your suggestion. Your contribution has improved Google Maps: View on Google Maps
Thanks for your help,
The Google Maps team
Ja veieu, fins i tot la multinacional Google també comet errors, jejeje
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada