dilluns, 4 d’agost del 2014

Reflexions sobre el transport públic per l' AMB


Començaré aquesta entrada amb el mapa de la limitació entre la Primera i Segona corona metropolitana de Barcelona. 

Per cert, qui devia ser el "il·luminat" que va marcar la línia roja? 
Van tenir sort els de Sant Feliu de Llobregat eeeee. 


En altres paraules (i per posar un exemple),  anar de Castelldefels a Montgat només pagaria 1 zona i faria més de 35 km. Mentre que anar de Sant Feliu de Llobregat a Molins de Rei hauria de pagar 2 zones i faria tan sols 3 km.

Un altre cosa curiosa:

Volem realitzar un trajecte per la comarca del Baix Llobregat, des de Castelldefels a Cornellà. La distancia entre aquests nuclis és de tan sols 15 km. 

Segons Google Maps cal agafar dos autobusos i la durada del trajecte és de entre 45 i 60 minuts.

Mentre que mitjançant la web de AMB, per realitzar el mateix trajecte ens informa que: 
  • Dia: 23/7
  • Sortida:13:14
  • Arribada:14:16
  • Total: 62 min
Agafa la línia L96-Castelldefels (Bellamar) - Sant Boi (Estacio Fgc) de a la parada Santiago Rusiñol - Pintor Serrasanta i després de 10 parades baixa a Ctra. de Bcn. a Sta. Creu de C. - Ctra. C-234.
Agafa la línia L82-L'Hospitalet De L. (Ciutat De La Justícia) - Gavà de a la parada Ctra. de Bcn. a Sta. Creu de C. - Ctra. C-234 i després de 16 parades baixa a Rubió i Ors - Pl. Quatre Camins. 




I a més a la web del AMB ens calcula l'estalvi en CO2 al peu del mapa. En aquest cas anant amb transport públic "has estalviat 1632,49 gr de CO2"

Quin caxondeo!

Som a l'any 2014 i estem parlant d'una zona plana i en plena àrea metropolitana barcelonina. Trobo jo que és impressionant que calguin de 50 a 60 minuts (si tot va bé) per fer tan sols 15 quilòmetres. 

Quan aquest recorregut es pot realitzar amb transport privat, cotxe o moto, amb només uns 20 minuts.

No només és la distancia, sinó que cal tenir present altres coses:

  • estem parlant d'una àrea densament poblada 
  • dos sistemes ferroviaris no ben connectats: Rodalies i Ferrocarrils. (i aprofito per dir, que a pesar que sigui el mateix territori, les tarifes per zones són diferents ... un cacao vaya!)
  • una C - 32 plena de centres comercials (Alcampo de Sant Boi, Vilamarina, Barnasud, AnecBlau ... i en construcció el futur outlet de Viladecans).
  • Una carretera, la C-245, molt molt transitada. I a més en aquesta via s'hi pot aparcar en els laterals com si fos un carrer més. Cosa que afecta a totes les línies d'autobusos que hi circulen.   

Sóc favorable al transport públic, però sempre i quan estigui ben pensat i organitzat. 
Per exemple, algú em podria explicar perquè el bus L96 és incapaç de travessar el riu Llobregat pel pont? Així ja deixaria els passatgers directament a l'altre vorera del riu i no caldria fer transbord a un altre bus. 

Crec jo que si l'Ajuntament de Barcelona impulsa una nova xarxa de busos més coherent ... perquè no ho fa també l'AMB amb els busos que connecten les diverses poblacions del voltant de la gran ciutat ?

---

Ara a veure que pasarà d'aquí uns anys, ja que es planteja posar en marxa un nou sistema. Almenys això ha sortit a la premsa... i si ho impulsa La Caixa segur que es farà. Ara a veure fins quant s'encarirà el transport públics per l'Àrea Metropolitana de Barcelona.

El consorci liderat per CaixaBank opta en solitari a gestionar la T-Mobilitat
5.8.14
Per llegir la noticia  

2 comentaris:

  1. Això de les zones és un desastre. El trajecte s'hairia de pagar per temps transcorregut com passa a molyes ciutats ciutats europees.Seria el mės just per tothom.

    Edu

    ResponElimina
  2. Això de les zones és un desastre. El trajecte s'hairia de pagar per temps transcorregut com passa a molyes ciutats ciutats europees.Seria el mės just per tothom.

    Edu

    ResponElimina